Annons

7 februari 2015

På plats

Vi blev kvar på förlossningen såklart. Värkarna lugnade ner sig men höll i sig och kom varje kvart. Vid kl 01 var jag öppen 2 cm och man gjorde en hinnsvepning då jag bekräftat nu är i latensfas och har haft aktiva värkar nu i två dygn drygt, förvärkar i över 10 dygn. Personalen ville inte släppa hem mig då jag är omföderska och har långt att åka men man ville samtidigt "pausa" mig lite och ge mig en natts sömn. Eller ja, några timmar iallafall.

En sömntablett och en morfinspruta och jag somnade hur gott som helst vid kl 02 efter en hel dag och kväll med smärta. Evigt tacksam.

Nu vaknade jag igen vid 05:30 och känner lite molande värk igen. Allt är så lugnt och tyst här. Jag ligger i mörkret och bloggar lite från mobilen och njuter av att morfinet fortfarande har lite effekt. Vill ge min sambo all extra sömn oxå innan det drar igång igen.

Jag har nog inte riktigt fattat att jag faktiskt är i latensfas och ska föda barn inom det närmsta dygnet. Kännas väldigt lugnt och sansat alltihop. Lugnet före stormen liksom.

Pjuuuuu nu kommer en värk igen! På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons