Annons

7 augusti 2012

Underbart är kort

Måndag, ny vecka, besök hos Mvc som visade fin fina prover, ett järnvärde på 121 [trots att jag "glömmer" järntabletterna] med de tröstande orden "- Se det som att du förmodligen gör det största jobbet nu även om det är långdraget och när det väl är dax kommer det gå fort och smidigt!"

Så efter en lugn och skön dag med värkar som kunde räknas på alla tio fingrar trots att jag städade ur bilen, lagade middag och rensade ogräs blev jag lite förvånad då värkarna plötsligt började komma regelbundet under kvällsfilmen vid niotiden.

Vetekuddar x 2 och min gröna stickning som ska bli en varm filt i barnvagnen i höst tog jag mig igenom filmen.

Tog ett bad [flera] för att skrämma i väg eventuella falska värkar. Dock är de nog äkta för visst är det skönt att bada men värkarna kommer ändå.

Oregelbundet

Tänkte att sova bör göra susen, tog två citodon och somnade i 1,5 timme innan jag återigen vaknade av värk. Halvslumrade resten av natten, kunde inte klocka då jag somnade så fort värkarna släppte och då missade att stänga av timern.

05:06 flög jag upp då det kändes som jag skulle sprängas både innefrån och utifrån. Jag tänkte om vattnet inte går av trycket från det här går det aldrig. Helvete säger jag bara.

Därefter gick en kvart till nästa värk. Men hallå? Hur schyst är det egentligen att bli brutalt väckt av domedagsvärken på bästa sovtid? Skräp rent av.

Tror ni att jag kunde somna om?

Vid 9-tiden gav jag upp och tänkte att jag lika gärna kan ligga på soffan med värmedynan och lida.

Så här är jag nu, två till citodon och värme fram och bak för att stå ut med min gröna stickning igen.








Ni får ursäkta om jag verkar bitter men jag är nog mest trött och uppgiven, så om jag är osocial och inte svarar då ni ringer så är det inte för att jag inte tycker om er utan för att jag helt enkelt inte pallar just nu.

Puss

Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Täppvägen,Stora Vika,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons