Annons

12 augusti 2012

Sur

Nu har jag färgat håret två gånger med den så  kallade svarta hennan. Dels så är den sjukt konstig i konsistensen och smular sig till skillnad från den vanliga så den är grymt svår att få i håret i huvudtaget trots flytande honung.

Tror ni håret blev mörkare?

Ingenting hände. Jag kunde likagärna ha stoppat havregryn i håret och fått samma resultat. Alltså även på min LJUSA utväxt. Ingenting.

Snacka om falsk marknadföring för när man googlar inser man det inte finns något som kallas "svart henna" utan då är det indigo man ska ha. Som man färgar på röd henna om man villl ha svart eller blandar med röd henna om det är första gången annars blir ju håret som bekant blåtonat.

Så nu ska jag sur och vre ut och leta indigo. Fast lite glad är jag för jag hade värkar i natt! Kanske har min latensfas vaknat igen, fast bara kanske. Eller den får vänta tills efter 14 idag då jag är ensam hemma och ingen barnvakt då alla jobbar eller flyger flygplan.

Ska man våga sig på gräset på baksidan? Jag väntar till kl 13.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons