Annons

19 augusti 2011

Hur gör man när man inte gör någonting?

På väg till jobbet i måndags ringde jag till 1177 sjukvårdsrådgivingen då jag haft hjärtklappning hela dagen som inte ville ge med sig. Illamående, yrsel och trötthet är ju vanliga graviditetsbesvär men hjärtklappning? Damen på sjukvårdsrådgivningen sa att jag måste åka in och att närmsta gynakut var på SÖS. Det var verkligen det sista jag ville. Typiskt mig antog jag att jag bara inbillade mig och fortsatte upp till jobbet. Väl där kan jag knappt stå upp och så fort jag böjde mig ner kändes det som att jag skulle svimma. Svärmor hämtade desmond och kom upp till jobbet för att hämta mig, hon ville inte att jag skulle gå hem själv ifall att jag skulle svimma.

Så fort Adde kom hem från jobbet och bytt om körde han mig till Huddninge. jag informerade kassan väldigt tydligt att jag var gravid och blivit ombedd att åka till gyn-akut men trots det skickade de mig in på medicin.

Vi kom vid kl 16 och dryga 9 timmar senare fick vi äntligen åka hem. Ingen säger någonting, varför de tar vissa prover, hur lång tid svaret tar eller vad man egentligen väntar på? De tog 5 rör blod i båda armarna, ett EKG och ett blodtryck som visade 100/60. Ganska lågt för att vara jag så nu förstår jag varför jag känner mig som en kanin i en torktumlare. Men enligt läkaren där någonstans runt kl 01 på natten hittar de inget.

Ringde kära Maria min bm på MVC dagen efter och hon bokade in mig hos läkaren tisdagen veckan efter och mer eller mindre beordrade mig att sjukanmäla mig till jobbet och vara hemma i vila. Jo juste tjena, jag är den sämsta människan i världen på att inte göra någonting. Ingen fysisk anstängning = inte klippa gräset, bära tvätt, dammsuga, plocka och städa. vad ska vi då hitta på? jag har kollat på hela säsong 1+2 av Lost, drukit kaffe på farstutrappen och skissat på mitt trädgårdland, strykt tvätt, bakat kladdkaka, börjat sticka på en barnkofta. men nu då? Idag är det fredag och jag vet inte vad jag ska hitta på som inte gör mig anfådd eller innebär fysisk aktivitet. När jag plockade i och ur diskmaskinen igår fick jag som spänningar under hela magen och var tvungen att lägga mig ner. Asjobbigt, jag vill kunna göra saker, jag har massa med saker att göra!!!

Fan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons