Annons

20 mars 2009

TUT TUT tåget går ut i vida världen...

..eller iallafall till underbart vackra Nynäshamn!

Jag varvade upp mig så pass igår att jag helt glömde att berätta om den underbara promenaden jag hade med min syster. Jag vaknade på onsdagsmorgonen av att något som liknar sommarsol kittlade mig i ansiktet. Första gången på veckor som jag vaknar när det är ljust och lillprutt fortfarande inte har börjat gnälla. När han brukar slå upp sina blå vet inte jag för jag har fått för mig att han vaknar och ligger och filosoferar en stund och sen börjar han bli uttråkad och då pockar han på min uppmärksamhet. Just denna morgon sov han fortfarande som en stock med tårna utpetade emellan spjällorna i sin säng. Som en liten prinsessa i en film av Disney sträckte jag i värmen av solen mig efter mobilen och ringde min andra halva. Min älskade syster hade oxå haft en Törnrosa-morgon och redan kl 9.15 tog vi tåget söderut. Barnvagnpromenaden kan inte bli bättre än så här:

Visst kan det kännas lång bort och trassligt att ta sig kommunalt när man bor i Ösmo men erkänn att det är värt det när man bor med det här runt knuten! Gissa var jag ska vara i sommar, den som 50 öre har få följa med på färden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons