Annons

11 mars 2009

Har man inget vettigt att säga så säger man det ändå

Jag älskar mitt hem men nu vill jag uuuuut! Desmond är förkyld och jättedålig. Vi var en sväng på barnakuten igår för busungen ville varken äta eller dricka. Mitt lilla matvrak till barn blir väldig pipig när han inte får mat. Jag försökte med allt. Banan, gröt, mango och såna säkra kort som jag vet att han gillar men inte ens ersättningen gick ner. Sjukvårdsrådgivningen tyckte att vi skulle åka in med honom eftersom att är så liten. På akuten konstaterade de att han hade en rejäl förkylning och att enkel alvedon och envis sköljning av näsan skulle göra susen. Nu är det fjärde dagen jag är hemma. Onsdagar brukar ju vara min utflyktsdag med babysim men det blev ännu en dag hemma. The show goes on. Vakna, äta, leka, sova, vakna, leka, äta, sova osv osv.

Just nu har jag inga problem att grubbla över så jag vet inte vad jag ska hitta på när min lilla sjukling sover. Det enda skulle väl vara el-räkning då. Men vadå det är ju bara att betala och se glad ut, tända lampan måste man ju göra. Pilates-bollen lockar inte alls, trots att Adde redan ringt 4 gånger och påmint mig om att jag måste ta tag i träningen för att få resultat. "Det är bara du som får ångest sen.. upp på bollen nu!" Jag frossar mycket hellre kardemummaskorpor och dricker latte. Jag missbrukar latte. Kanske inte riktigt så illa att jag hellre gnager av mig ena benet än att sluta dricka latte men nästan.

Jada jada jada jag har tråkigt. Så tråkigt att jag börjat samla streckkoder från barnmatsburkarna för att få premier. Jag trodde verkligen inte att jag var sån men Nestle har en såååå fin dammsugare som premie och jag har ju inget annat för mig. Jag har beställt en massa kopior på alla tusen kort jag har på Desmond. Så fort de är färdiga ska jag scrapbooka tills jag blir galen.

Nu ringer Adde igen för att tjata om bollen, bäst jag sätter igång. Hej Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons