Annons

26 mars 2009

En liten bitsk fisk

Jag vaknade brutalt imorse av att en piraja bet mig i fingret. Jag flög rakt upp med ett litet pip för att inte väcka min kära sambo och brevid mig i sängen gurglar min son glatt. Jag får ett stort brett flin till morgonhälsning och innan jag riktigt fattat vem som bet mig blir jag biten igen. Den sabblars ungen har fått tänder! Visst har vi misstänkt att något sånt var på gång eftersom att han har hysteriskt tuggat på allt (och alla..) sen månad tre. Ändå blir man lite paff. Han har knappt lärt sig att äta mosad banan! Hur ska det här sluta? Nu fattar jag iallfall varför han var så gnällig igår kväll. Jag får nästan lite dåligt samvete för att jag var så trött på honom igår, han hade ju ont. Det fattar väl inte en korkad mamma.

Idag ska vi åka till våra gamla hoods Hökarängen och leka med magiska moster och Fiffi i studion. Stackars lilla Fiffi ska få tusen nålar i armen. Skadeglädje är väl för härligt när den är harmlös. Det ska bli skoj att få tillbringa dagen i studion. Det blir lite som gamla tider. Syrran tatuerar, jag pratar. Jag är bäst på att underhålla hennes kunder. De tror säkert att jag är helt galen. Jag kan väl inte påstå att det har helt fel. Hur som helst så ska jag nu passa på att skrubba mig lite, unna mig en riktig hårtvätt med lite inpackning kanske? Sånt hinner man ju inte alltid med när lill-krabat är på tand-humör.

En solig skön torsdag önskar jag er alla! Föräldrapenning idag! Livet leker!


Sur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons