Annons

22 januari 2009

Vem vabbar mig om jag blir sjuk?

Min son har ögon inflammation. CRAP! Vet ni hur jobbigt det är? Man måste koka saltlösning varje dag och badda ögat hela tiden, det bara rinner och rinner och ögat blir fullt med grönt, skitäckligt klegg. Varje morgon måste jag byta örngotten. Alla örngott. Både i hans säng och våran. Snuttefiltarna måste oxå bytas hela tiden och så ofta man kommer åt måste man tvätta händerna. Tack Gud i himmelen för alco-gel. Nu har han haft detta i snart en vecka så imorgon måste jag till vårdcentralen och be dem fixa någon salva eller antibiotika. Det är verkligen det sista jag vill. Jag gillar inte tanken på att behöva proppa i honom massa läkemedels-skräp i onödan.

Jag hade sett fram emot ett uppfriskande pass på F&S i kväll men jag är alldeles lam i hela kroppen. Nu är det väl min tur förstås att bli sjuk, det var ju visserligen över ett år sen jag var förkyld så det är väl okej men detta innebär att det heller inte blir någon mysig skärgårdshelg för mig med mina systrar som oxå var planerat.

Jaa ja vad är en bal på slottet...Vi får iallafall hem ett helkropps-solarium imorgon som vi får låna på obestämd tid. Min skyddsängel har hört mina böner.

Nu måste jag ta tag i tvätten, man måste passa på när prutten sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons