Annons

21 januari 2009

Jag och tider = inte alltid lyckat.

Hur mycket är klockan..strax före tolv, jo jag hinner skriva en snutt. Jag har ju egentligen ingen tid att passa men när jag ska iväg någonstans brukar det sluta med att jag antingen inte kommer iväg alls eller att hela äventyret blir två till tre timmar senare än jag tänkt från början. Jag vaknade halv sex imorse som jag gör varje veckodag då jag är min sambos uppochhoppa-assistent. Han vaknar inte av sin väckarklocka. Innan vi träffades hade ha en såndär gammal klocka som slår och studsar som han hade i en kastrull i hallen. Allt bara för att han skulle höra den och sedan bli tvungen att gå upp för att stänga av den.

Nuförtiden har han det bra minnsan. Jag kliver upp när min mobil ringer 05:31 (jag gillar inte jämna klockslag) och gör i ordning en kaffe till honom, lägger fram rena underkläder och t-shirt. Viskar honom lite snällt i örat att det är dax att vakna samtidigt som jag kliar honom på ryggen. Denna mjuka, sköna morgonritual är nödvändig annars bryter helvetet ut. Att väcka Adde med att vi har försovit oss innebär en spottande och fräsande, grinig skitstövel som river runt och ramlar hemifrån utan att ge varken mig eller lill-prutt någon hejdå-puss. En gång gjorde jag misstaget att väcka honom på soffan = Att stoppa armen i gapet på en hungrig varg.

Hur som helst så brukar jag när han har åkt gosa ner mig igen bland alla kuddarna och duntäckena (jag får ju helt plötsligt två!) och sniffa lite på Desmond som oftast sover fram till åtta halv nio. Dock inte idag, ändå är klockan nu tolv och jag har precis ätit frukost. Hur går det till? Vad gör jag hela morgonen? Helt ärligt, jag har ingen aning!

jag har iallafall lovat mig själv att börja gå upp när Adde åkt till jobbet och käka ordentlig frukost i tid så jag hinner äta lunch någongång. Jag måste ta tag i mig själv nu och hitta lite rutiner för jag hinner inte med allt jag vill göra trots att jag är ledig hela dagarna. Jag är nog en relativt bekväm person som behöver fasta tider. Jag mådde verkligen prima ballerina när jag jobbade på förskolan. Samma sak varje dag. Börjar kl 8:30, måla/lera/kladda/skapa fram till 9:30 fruktstund, leka till 11:00, äta lunch, vila från 12:00, ut och leka från 12:30 till 14. Helt perfekt!

Lite duktig har jag faktiskt varit. Friskis och Svettis varje måndag och torsdag kl 19:00. Det är oväntat skoj! Jag känner mig ju hur löjlig som helst när man klampar runt och går åt fel håll, snavar och viftar med armarna helt galet och tanterna runt om skuttar på som om de inte gjort något annat senaste seklet, iallafall om man tittar på hur bra koll de har på alla stegen.
Kroppsformerna säger kanske dock något annat. Fast det är ju lite det som är så härligt med Friskis, man skuttar lite på sina egna villkor och det gör inget att man är fetare än Göran P och Anna Bok tillsammans.

På onsdag nästa vecka ska vi på Babysim för första gången. Vi måste börja öva inför resan till Le Grande Canaria i aug. Storasyster och kusin Tule har babysim samma dag fast halvtimmen innan så det blir perfekt! Onsdagar blir vår utflyktsdag. Först långpromenad runt havsbaden i Nynäshamn, sen lunch på fiket inne i centrum och avslutar med babysim vid halv två. Tyvärr kommer den inre önskan om att vara den perfekta mamman (iallafall utåt sett) smygandes och jag känner att jag måste sola solarium innan. Jag kan acceptera att jag är tjock men inte att jag är blek. Så var det med det.

Nu ska jag packa ihop lilla plupp och bege mig till Farsta i jakt efter en bett-skena. Adde gnisslar tänder på natten. Hysteriskt jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons