Annons

9 januari 2009

Ska vi eller ska vi inte? Vad ska vi?

Jag hade planerat att åka till Nynäs och promenera i det strålande vädret idag men allt ljus i vårt hem fick mig att inse att vi bor i en bakterieodling och jag fick vrål-ångest och måste stanna hemma och städa. Samtidigt som jag får ångest-light över att Des ligger mysigt inbäddad i sin vagn och sover, redo att gå ut och få frisk luft. Ahhhrrr.. vad ska jag göra?!

Jag tar en promis ner till ICA så har jag iallafall inte bylsat på honom i onödan. Vi gick ju faktiskt en mil igår så jag är förlåten. Gud vad skönt det är när man kommer överens med sig själv.

Dock får jag inte slappa av. Jag ska se respektabel ut i min bikini tills i augusti då vi (yiiha!) ska resa till Gran Canaria (stavas det så?) med hela familjen. Man vill ju ge intrycket av att man är en fräsh och hälsosam mamma som lyckas med allt. Har man tur lurar man alltid någon, och om man låtsas riktigt hårt kanske man går på det själv oxå. Allting är vad man gör det till eller hur?

Ungen svettas ihjäl, vi måste ut bums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons