Annons

23 oktober 2008

Vardagskuriosa

När man tar ut mjölken ur kylen och inser att utgångsdatumet är dagen efter beräknad förlossning, då fattar man hur nära det är att man ska få en liten bebis. Det tog skruv för Adde iallafall. Han blev lite blek om nosen. Man ökar ju inte precis i storlek såhär på slutet och han hade nog typ glömt att vi skulle födda ungen oxå. Tillslut går det så lång tid att man vänjer sig liksom. "Jahapp, jag är en badboll, vad ska vi äta till middag?"

Det började ju smyga sig på lite i lördags med lätt värk där man tydligen ska ha värk när det så att säga ska starta," -Hej jag har ingen aning liksom..." Men så igår hände INTE ETT SKIT. Va tusan ska man gå i tre dagar med vansinnig mensvärk och sen ska det bara sluta? Lite retsamt : "Ha ha du gick på det!" Men nu är jag minsann inte lika lättlurad! Nu kommer han inte förrän mjölken blir dålig. =) Vilket är nästa söndag, så det så.

Såååå vad ska man roa sig med idag mån tro? Ska vi chocka badhuset med Belgien Blue i leopardskinn? Jag får bara simma för barnmorskan till vecka 39. Det ger mig 3 dagars plaskande kvalitetstid. Jag är lite nojjig bara att vattnet ska gå. I vattnet. Eller typ ännu värre i den gemensamma durshen. Visst är det hur naturligt som helst men sådär lagom äckligt. Jag skulle iallafall tycka att det var sjukt äckligt om jag var på badhuset och en gravid kvinna skulle börja födda i durshen. Fast jag är väl lite pryd kanske. Jag fläker inte ut benen i bastun om man säger så.

Man kanske ska ta och frossa loss i lite rester till lunch. Jag gjorde (håll i er) Dillkyckling efter recept igår. Riktigt mumsigt, faktiskt. Lite otippat tyckte även Adde att det gick att äta. Min sparris till karl är ju ingen gormét precis men han tog två portioner. Lyckan är gjord! När man gör allt för att sveriges mest undernärda karl ska äta ordentligt.

Jag känner mig lite extra posetiv i dag. Vi bestämde igår kväll att vi ska åka till fjällen i början av februari. En av Addes äldsta vänner och nu arbetskompis (Stefan) är tillsammans/bor med en liten donna som heter Sara och hennes familj har en fjällstuga i Vemdalen. Tänk så treeeevligt. Låna gratis? Ja tack! Sen äger de tydligen en del av Ski Star och hon kan ordna gratis liftkort. Ursh vad tråkigt! Adde har tydligen två snowboardar, (!?) Och vi har bensinkort. Så summan av kardemumma så blir det en vecka i fjällen där vi endast betalar maten och ölen på afterskin. Jag har inte varit i fjällen på över 8 år! Det är verkligen bomull för själen att ha något att se framemot.

Tjohej nu hörde jag posten i brevinkastet! Stålar från F-kassan idag kanske??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons