Annons

20 oktober 2008

När känslorna är en kikärtsröra

Idag ska vi ut och traska! Jag har haft förvärkar sen kl 03 inatt. Jag vill ha ut ungen nu! Min kropp är inte mitt tempel längre, det är snarare min tortyrkammare. Nu kommer klagosången igen, men när man bränner bearnaisesås och börjar gråta trots att man har en extra påse då är det inte roligt längre. Man kan liksom inte kontrollera någonting. Känslorna är som en nymixad homus. Jag har försökt med allt möjligt för att peppa upp mig: Bakat, lyssnat på glattig studsmusik, plaskat i badhuset, njuti i bastun, tecknat-maraton, svullat lösgodis, frossat bland barnkläderna (=vika ut, para ihop, vika ihop, sortera) förtrollat badrummet till Hasseludden, lekt med mina manikyr-kit, lockat håret, and so on. Dock är jag lika rastlös och villrådig som innan. Det är verkligen hur skönt som helst att vara hemma och bara skrota runt. I timmar kan jag sitta och goggla och läsa bloggar, dricka kaffe men tillslut måste jag hitta på något och jag har egentligen inte lust. Jag vill knappt visa mig i tvättstugan. De flesta säger att jag inte ser så tjock ut men det är inte bara det. Man är klumpig oxå, och svettig. Hur många gånger jag än tvättar håret så ser det ut som jag gnidit skallen i en burk honung. När man inte sovit en hel natt på veckor blir man gråtmild.

Så idag ska vi ut och gå. Så jag får min kropp tillbaka! Inte för att jag tror att jag kommer sova bättre, sen kommer väl allt annat, kräk och läckande bröst men då kan man iallfall trösta sig med ett stort glas vin när det känns tungt.

Dessutom tror jag och hoppas att jag kommer tycka om honom mer på utsidan än på insidan.

Tule är ju snart 4 månader och helt gudomlig! Som sagt jag är en hejare på bebisar men att vara gravid suuuuger!





Tulesson på äventyr i Hökarängen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons