Annons

11 februari 2016

Vår första riktiga semester

Vi har ännu inte under våra 8 år tillsammans haft möjligheten att semestra ihop. Anledningarna är många och de handlar mest om sjukskrivning, föräldraledighet och låg lön. Det vill egentligen säga: Inte råd.

Men så för några veckor sedan började en idé om midsommar på Gotland att bubbla. Min syster har fått obegränsad tillgång till ett fantastiskt sommarhus nere på södra delen av ön och gav förslaget att vi skulle fira midsommar med hennes familj där. Vi behövde bara köpa båtbiljetter och lägga pengar i en matpott.

Så i förrgår sent om kvällen satt jag och min sambo och klickade fram det absolut billigaste alternativet vi kunde hitta för fem personer en personbil och en motorcykel. 

Vi åker på natten både tur och retur. Det blev en vecka och en dag på drömön. Biljetterna kostar oss 1643:-. Woop woop! Faktum är att hade vi bokat med alla-i-bilen-pris som dessutom inte är ombokningsbar och lämnat hojen hemma skulle det ha kostat över 1800:-. Får inte riktigt ihop det faktiskt.

Barnen är supertaggade och vill åka nu på en gång. För dem blir det ju en hel vecka med skoj tillsammans med kusinerna. För mig blir det en hel vecka tillsammans med min älskade syster. För min sambo blir det tillgång till massor av skön hoj-åkning. En vecka utan tv och datorer. Kan bli spännande men framförallt för barnen. Tekniskt apertur har tyvärr ibland ganska stor plats här hemma. Vad vore livet utan ps4 och bamse liksom.


Det är över 15 år sedan jag var på Gotland med mitt tjejgäng i gymnasiet och cyklade runt, festade, solade och blev kysst för första gången hahahaha :) Det ska bli fantastiskt roligt att få uppleva ön på nytt i ett annat mer barnvänligt ljus.

Längtar till sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons