Annons

29 februari 2016

Konstig vaniljsås och maskiner

Då var ett åringen firad. En hyfsat lyckad tillställning bortsett från vaniljsåsen som jag råkat köpa en kokbar variant och den smakade vedervärdigt. Tur att glassen med bär smakade hyggligt iallafall.

Min plan var att baka bullar i min fina Elektrolux från 50-talet men motorn har helt gett upp. Palla stå och baka ihop en deg för hand. Ne, jag har skojigare saker för mig.

Electrolux Köksassistent EKM4300

Den här raringen skulle jag kunna tänka mig! Den går loss på runt 2500:- så det är verkligen inget som står på inköpslistan just nu men jag gillar Elektrolux. Min förra maskin höll liksom i typ 60 år. Vilket är sjukt coolt. Min tvättmaskin och torktumlare är också Elektrolux och jag ÄLSKAR dem! Svindyra men det mesta betalade pappa med ett presentkort i 30 års present. Det är snart 4 år sen och maskinerna är som nya fortfarande. Visserligen behandlar jag dem som två små barn, supernoga med att göra rent dem och lufta trummorna, köra tvättmaskinen tom på 90 grader i gång i veckan, rengöra filter osv osv osv. Det värsta jag vet är äckliga tvättmaskiner.

Nu snart står vi inför ett dilemma med just mina tvättkompisar. Vart ställer vi dem när vi river ut badrummet?? En tanke är ju att de får hamna i stora badrummet ...eeeee någonstans som en tvättpelare för de får inte plats framför toan och om vi river ut badrummet kan vi inte ta bort badkaret för då har vi ingenstans att duscha om vi inte köper en duschkabin och sliter ut badkaret som ändå börjat släppa lite emalj. 

Försäkringsbolaget ringde nämligen i fredags och meddelade mig om att man nu ska skicka ut besiktningsföretaget igen men med en RIKTIG plattsättare denna gång. De bad nu då om tillåtelse att kunna riva upp mer av duschen för att säkerhetsställa tätskikt och konstruktion. Detta ska verkligen bli intressant. Det har ju bara tagit mer än 6 månader. Om man nu kommer fram till slutsatsen att det är en felkonstruktion av någon annan anledning ska det finnas med i protokoll som jag kan skicka förra ägaren som sen i sin tur kan reklamera arbetet i duschen till byggfirman som gjort det. 

Känner mig både pepp och opepp på att starta en renoveringsprocess igen. Vi har ju precis typ gjort klart vardagsrummet. Just badrum är ju så skräpigt och omständigt att bygga om.

Dock kan vi ju inte stå här med en fuktskadat badrum hur länge som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons