Annons

8 april 2015

Påsklov

Här går tiden undan! Vips var det vår och påsk liksom och jag har inte hängt med. Lillpirat blir 6 veckor idag, dock känns han som 3 månader typ. Jag var jättestressad över att allt gått så fort häromdagen och kände att jag måste stanna upp lite innan bebis vuxit ifrån mig. Sen räknade jag efter lite och insåg att han bara är sex veckor så han är inte så stor men det känns som jag haft honom jämt, han har redan blivit så självklar i vår familj. Nu är jag lugn igen.

Nå vad har vi för oss?

Vi har påskpyntat lite med färgglada fjädrar, katten äter dem. Hittar slaktade fjädrar i glada färger lite överallt.

Min dotter låste ut mig igår. Panik då jag inte kom in. Stod där som ett fån utanför ytterdörren med henne och lillebror på insidan, tills jag chansade på att förrådsdörren på baksidan som vi aldrig öppnar, skulle vara öppen. det var det. Mirakulöst.

Jag målar köket. Fortfarande. Dricker soyalatte då lilleman verkar reagera på komjölk. Han fick ersättning för 3 veckor sedan och dagen efter såg han brännskadad ut. Jag tog ur all komjölk ur min kost i två veckor. Nässelutslagen blev mycket bättre och han kändes lugnare. Började dricka lite kaffe med mjölk innan påsk och nu är han prickig igen. Inte alarmerande men dock prickig. Vi ska till BVC i eftermiddag så då tänkte jag ta upp dialogen igen. Han vill gärna snutta mycket och känns orolig till och från. Inte skrikig eller otröstlig men har lite svårt att komma till ro, särskilt på kvällarna. Igår ammade jag säkert 4 timmar i streck. Så det känns bäst att undvika mjölk trots allt eller åtminstone dra ner.

Annars har vi inte så mycket planerat precis. Jag har jämt skägg med att hålla igång tre barn, markservice och hänga med i alla sociala forum för att inte hamna efter.

Hårt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons