Annons

21 april 2015

Måndag halva veckan

Idag ska jag till jobbet några timmar. Klockan är tio i sju och jag ska strax väcka barnen. Jag har redan hunnit se senaste avsnittet av Outlander tillsammans med en varm kopp kaffe, plockat fram kläder till alla tre barnen samt packat ryggsäckar med frukt och sköterskan med blöjor. Helylle mamman är på intåg!

Än sålänge känns denna morgonen och dagen otroligt pepp! Inte för att något särskilt ska hända utan för att jag tokstädade hela huset igår och det nu inte ligger skräp överallt, solen skiner och när jag var ut i morse kändes luften ljummen, fåglarna kvittrade och mina påskliljor har börjat så ut!

Pricken över i:et är att det idag är den 20:e vilket i min barnfamiljs-värld innebär CASH! Har man klarat sig fram till en 20:e då vet man att det är lugnt för bara fem dagar efter kommer lönen och sen börjar allt om igen. Planeringen kring dagens fem mål mat har varit minimal de senaste dagarna för att få det att gå ihop. Banken löste in lån åt oss typ runt den 10:e och drog då princip allt från mitt mat-konto. Jamen se där så trevligt...meeeeeeeeen nu har jag återigen pengar på mat-kontot så idag efter att jag har jobbat några timmar [läs: Sparat in en föräldradag] ska jag till kvantum and go bananas!

Dessutom har vi haft en kanonhelg på alla sätt och vis. Fredagen började med att Desmond fick med sig Trulle hem. Han har längtat sen han började i skolan i höst till att det äntligen skulle bli hans tur. Trulle är ett troll som typ lär barnen bokstäver, helt gräslig, ser typ arg ut eller iallafall väldigt elak uppsyn men det är väl någon form av hedersuppdrag för en 6 åring. Hur som helst så hängde Trulle med till farmor där vi åt middag och jag fick mitt första glas vin på snart 2 år. Gudomligt! Mycket trevligt, vi pratade pension och husköp osv med svärpäronen som vanligt.

På lördagen drog vi tidigt på morgonen till farmor och farfar igen, vi hade lämnat cyklarna där då vi har en brant backe utanför vårt hus = inte lämplig för att lära sig cykla. Farfar är en sann hjälte när det kommer till att träna cykling. Vilket tålamod! Vi blev dock tvungna att bryta tidigt då jag glömt att pappa skulle komma till oss. Lite panikartat då jag hade hela syrummet utanför syrummet och ingen fika hemma.

Jag tokstädade i tre timmar och nu fortfarande är vårt hem tipptopp! det har inte varit såhär välstädat sen vi flyttade in. Jag blir pepp av ordning och reda, konstigt nog har jag det oftast stökigt omkring mig och det gör mig stressad. Konstig ekvation jag vet men nu är det ordning och jag är pepp!

Ha en fin dag alla kottar och krisp-pirater!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons