Annons

14 april 2014

April i mitt hjärta

Alla har påsklov och jag jobbar på fritids. Trivsamt minsann. Glider in vid halv nio, myser och fluffar runt, jobbar till mellanmål, njuter av tid med mig själv i MIN bil på motorvägen hem i strålande sol och populärmusik på Spotify.

Jag brukar inte digga våren direkt annars men just nu känns det hela med blåa blommor, ljummen latte och doften av vägdamm mycket uppfriskande. Trots att jag ännu inte spenderat en minut ute i solen typ. jag VET, solgurun själv. Va hände? Jo först blev jag ni vet sådär in-i-helvetes-jag-tror-jag-kommer-dö-sjuk. Låg som ett slakt febrigt päron i soffan i fem och en halv dag. Typ på dag tre blev Flisan magsjuk, ni vet spyr-hejvilt-i-flera-dagar-lever-på-majskrokar-magsjuk. Första dagen tillbaka på jobbet han jag jobba i nästan tre timmar sen ringde förskolan. Loooving my life.

Lagom till lördagsmyset spyr det andra barnet. Hurra!

Jag har jobbat typ 4 dagar denna månad. Min lön kommer vara fet till valborg. Så nu har jag spenderat det mesta av min lediga tid med att sanera vårt hem som totalt fallerade under vår lilla pandemi. Sitta still, ute och få lite sol? Jag solar i bilen på motorvägen.

Jag kommer dö i förtid, ni vet man gör ju tydligen det om man inte är ute i solen. Nya rön. Men som plus slipper jag väl cancer kanske. Eller näe, jag äter ju mjölkprodukter [köttet har jag slutat med] så jag får väl cancer ändå. Nya rön.

Jag är inte bitter, jag bara förlikar mig med mitt öde. Helt ok. Det är ju trots allt vår.

;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons