Annons

18 juni 2008

Länge leve Denniskorven!

Här om dagen eller rättare sagt faktiskt igår såg jag på Plus. Okej jag vill bara tillägga till mitt försvar först att vi bara har SVT1 och 2 samt TV4 just för tillfället och match mellan jag minns inte vilka länder på fyran känns som ett no no. Så det blev Plus på kanal 1. Lite svensson-varning men jag antar att man måste acceptera sitt åldrande och samhällsinfogande någon gång.

Åter till ämnet. Hur förbannad får man blir på något man ser i rutan? Är det gravid-hormoner eller är det normalt att bli helt j*vla galen på ett Tv-program? Jag blir lite osäker faktiskt. Jag hade tänkt skriva om det redan i stridens hetta men Adde bara skrattade åt mig så jag beslutade mig för att gå och lägga mig sur. Som ättika. För att sedan piggas upp till gladare humör av en ångersam sambo som gjort oboy.

Hur som helst, föremålet som i gårdagens Plus blev utsatt var vår allas hederliga svenska Denniskorven. Hur kan man hoppa på svenskt kulturarv på det sättet? Plus galna gubbe hävdade att vår svenska Hot Dog är falsk marknadsföring för barn. Att stackars små svenska barn luras att ät skräp-korv eftersom den nu tydligen bara innehåller 30 % kött. Ja, so what? Det är god! Barn älskar Denniskorv! Den är visserligen riktad till barn men köps och äts även av vuxna. Scan har gjort korven på samma sätt sedan 1962. Hur häftigt är inte det? Vår svea-kids har käkat korven i över 40 år! Jag har ätit den, du har säkert ätit den, din syrra, min mamma och till och med gubbj*veln i Plus. Å mig veterligen har ingen dött av grillkorv.

Men vad innehåller resten? De andra 70%? Jag tänkte mig typ inälvor och fett och typ annat industriavfall eller nått, typ som fiskpinnar och fiskbullar som är gjort på fiskrens. Jättefint sätt att ta vara på allt tycker ju jag. Strunt samma, gott skit - inga ben.

Näe, nu ska ni få höra: Denniskorven innehåller: 30 % kött och resten är potatis, lök, kryddor och ett stabiliseringmedel efter som den nog så piffit, barnvänligt är skinfri. Vad är det för skräp med det? Plus hävdar då att det inte är en fulltalig måltid. Finns det någon korv som innehåller alla näringsämnen? Mjölkkryddad broccolikorv?

Dessutom vet väl varenda idiot att Denniskorv inte är någon delikatesskorv med 100 % handmalet kött eller vadå? Den är billig! Självklart kan den inte innehålla 100% kött och skulle den göra det så skulle den vara svår för barnen att äta för den blir hårdare.

Jag tycker avslutningsvis att om man inte står ut med tanken på att Hot Dogen bara innehåller 30 % kött, och att de arma barnen ska få näringsbrist vid nästa grillfest. Köp för f*n en choritzo till ungen istället.



1 kommentar:

  1. skrattar så ja dör extremt kul och bra skrivet, cred till dej kompis

    SvaraRadera

Annons