Annons

13 juni 2008

Hur stora är oddsen?

Det tog mig just ca 20 min att hitta ett namn till min blogg som inte var upptaget. Jag blev alldeles chockad när jag blev informerad om att "mummycake" redan var taget! Men du hör ju själv!? Ända fram tills nu trodde jag att det var något min sambo hittat på, (han är helt hysteriskt rädd för moderkakor, fråga inte vet ej) och detta har han tjatat fram och tillbaka om typ varje dag nu i mina hittills gångna 5 gravida månader (minus 3 dar för att vara exakt) Han har en mystisk förkärlek till att direktöversätta till engelska, mummycake hit mummycake dit. Jag tänkte först försöka mig på "barbamamman" men det var ju tvärttaget, gjorde några halvhjärtade försök och tänkte sedan att nu ska jag minsann ta i ordentligt, men som sagt "mummycake" är paxat. Typiskt oxå. Min vanliga tur.

Så vad blev det? Jag minns inte riktigt, alla varianter med "monstret" i var tagna så jag tog nåt med troll...

Förövrigt syndar jag kungligt. Jag dricker cola. Sköljer sönder bebisen och mummycaken och alltihopa med socker, koffein och bruna färgämnen. Det är ju så s*tans gott! Jag brukar tycka att det smakar rävgift vilket det typ är men jag antar att eftersom jag tekniskt sett har Addes (min sambo, för er som bryr er, undrar eller.. ja nått) cola-beroende dna i mig så vill säkert bebisen ha cola och där är det just nu det godaste som finns. Lite skäms jag dock. Man ska ju som den perfekta gravida mamman gå på yoga, dricka färskpressat, äta pinjenötter och finna sitt inre mamma-lugn...

Vem f*n hittar sitt inre lugn i att behöva klämma sig i ett par hudfärgade stödstrumbyxor varenda förbennade morgon för att inte benen ska spricka upp i härliga blåa åderbrocks-spindlar??

Mammamonster? Absolut! Varje sekund! Mammatroll? Känns som en förskönade beskrivning om vad jag håller på att utvecklas till, så ja det är väl typ därför jag börjar blogga. För att med gott samvete få "monstra-trolla" ur mig lite blivande mamma- aggretioner. Just nu känns det som jag har hela psalmboken med klagosång att sjunga ut...

Vi sparar det tills i morgon... min svank håller på att gå av måste lägga mig och äta choklad...




1 kommentar:

Annons