Annons

3 februari 2017

Fitbit och hopplös trötthet

Vad gjorde jag en ledig fredagskväll efter att ha nattat barnen tidigt, pysslat klart disk och tvätt?

Jag gick och la mig.

?

Klockan 20:19 somnade jag [enligt min nya bästis mrs Fitbit] och sov nästan 10 timmar och jag är nu fortfarande trött. Visst blev jag väckt tidigt i morse av en vällingsugen rackare men jag gick och la mig igen.

Jag har nu lite light-ångest över att jag inte använde tiden igår kväll på ett bättre sätt än att sova men jag kanske behövde det. Jag har varit småkrasslig hela veckan efter att jag var sjuk veckan innan det och min krassliga vecka nu på jobbet har jag fått jobba själv då min underbara arbetshalva vabbat.

Min spontana vilja att göra det jag annars gillar att göra var hel obefintlig igår. En vanlig fredag hade jag tagit ett syndigt stort glas vin och satt mig vid symaskinen med laptopen och någon bra serie som sällskap, parallellt med att lyssna till sambon game-prat i rummet intill men igår orkade jag knappt duscha innan jag la mig. 




Men idag blir det nya tag, även om jag trots så många timmars sömn fortfarande är trött. Jag ska slå min syster i weekend warrior, en utmaning med Fitbit där den med flest steg på 24 timmar mellan lördag och söndag vinner! Game is on Annicka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons