Annons

12 februari 2017

Givmildhet bortom alla gränser

Jag erkänner. Jag älskar bröllop. Jag älskar att gå på bröllop. Jag älskar att läsa om bröllop. Jag älskar att planera bröllop även om mitt [vårt] eget bröllop inte är av den traditionella karaktären. Jag har nog bitits lite av bridezilla-flugan och vissa dagar tänker jag inte på annat.

Hur som helst så startade jag en hemlig grupp på Facebook för drygt ett år sedan för andra som planerar bröllop ungefär samtidigt som oss. En lite grupp med runt 160 personer varav kanske 50 av dem är aktiva varje dag. Chittchattar som ditten och datten.

Sakta, sakta har vi kommit nära varandra och just nu diskuterar vi allt. Mycket bröllop såklart men även allt från existensiella frågor till vad vi ska laga till middag. Typ.

En otroligt varm och fin liten grupp där människor från helt olika förutsättningar möts och bara har en bra dialog. Älskar min lilla grupp som nu vuxit sig till en trygg och mysig social mötesplats.

Vi har haft massor med strul med våra badrum som ni vet och vips gick stora delar av vår bröllopsbudget till att köpa en ny duschkabin. Någonstans på vägen insåg jag också att det är alldeles för mycket som behöver renoveras just nu på huset för att vi med gott samvete ska spara till ett bröllop. Vi tog det mogna beslutet att skjuta upp bröllopet 2 år och detta delade jag även med gruppen såklart.

En dag strax efter detta i september förra året fick jag ett meddelande via messeger från en i gruppen som ville hjälpa mig med budgeten till min brudklänning. Denna underbara människa hade tydligen tänkt på det ett tag kände att hon kunde och ville hjälpa mig lite på traven nu när saker och ting i livet inte gick som planerat.

Denna person gav alltså min brudklänning till mig helt utan krav på motprestation. Jag har fortfarande svårt att ta in det. Jag blev såklart helt paff och försökte komma på sätt att ge tillbaka. Total givmildhet och i princip det finaste någon gjort för mig och den personen känner inte ens mig egentligen mer än att vi chattat i sociala medier.

Nu hänger min dröm här hemma och även om det är långt kvar till jag får bära den så är jag så lycklig! Den är gudomlig och jag känner mig så vacker i den.





1 kommentar:

  1. Vilken härlig människa som gav dig klänningen, bara så där. Av detta lilla smakprov ser den ju ljuvlig ut.

    SvaraRadera

Annons