Annons

7 december 2012

Nattarbete

Efter nattens [hela veckans nätter för den delen] stök och bök är jag D O M E D A G S T R Ö T T. Jag ska aldrig mer klaga över att Desmond vaknar en max två gånger per natt med växtvärk.

Den senaste veckan har det känns som att jag inte gör något annat på nätterna än amma och typ halvsova, jag är ju tvungen att ligga på sidan och hela bäckenet blir helt skevt och gör svinont. Jag har ett snett bäcken sen födseln eller det växte snett då mina ben är olika långa och så foglossning deluxe på det. Akupunktur gjorde susen men nu känner jag av det mer och mer. Hur som helst tänkte jag att jag skulle kolla klockan varje gång jag i natt blev tvungen att gå upp hämta lilla fröken som vaknat och fladdrat med armarna efter mat:

Vid runt kl 20 somnade det lilla barnet framför tvn i kuddhögen till Ice age 4 och fredagsmys. [ja, jag ammade i kudd/mjukdjurshögen]

Nattade det andra barnet med Bamse och välling. Somnade lite själv.

Vaknade kl 22 av att lilla barnet var hungrigt. Ammade och nattade om i vår säng. Lyfte över i hennes säng som nu är flyttad och står en halvmeter från min. Varmt och gosigt under fönstret.

Tänkte att nu kanske hon sover till kl 2.

Natten som följer tittade jag på klockan och ammade;

23:49
01.07
02:32
04:01
05:16
07:02

Vid 07:57 väcks jag återigen av kvitter och ballerinadansande små ben i magen då jag de två sista gångerna inte O R K A D E lyfta tillbaka henne i sin säng. Det fanns inget annat alternativ än att barka upp och mecka ihop en riktigt stor kopp latte.

Mina olika terorier är att hon behöver mer mat just nu, utvecklas rejält motoriskt och blir mer medveten om världen omkring henne. Men fan va trött man blir av att inte få sova. "Gå och lägg dig på dan" Den gubben går inte då jag har haft det stora barnet hemma oxå under veckans snöstormar och skit.

Pjuu

Frågade på BVC förra veckan om råd för att få barnet att sova lite längre än en timme åt gången på natten och då tyckte min underbara sköterska där att om jag ville mycket väl kunde småbörja lite med smakisar utan gluten trots att det är två veckor kvar till 4 mån. Typ kokta grönsaker och potatis. Med tanken att barnet brukar bli mättare och sover längre perioder på natten då det börjar äta fast föda. Hon tyckte att jag skulle satsa på att kompletera på kvällen med gröt så fort allt funkar så hon blir mättare.

Jag hittade HIPPs risgröt från 4 månader som är glutenfri. Den har vi provat två gånger (typ en tesked] och hon verkar gilla den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons