Annons

16 december 2012

En vecka senare typ

Jo då jag lever. Nätt och jämt. Nu dock är årets första magsjuka avklarad. Pjuu. Det var i slutändan bara Desmond som blev drabbad men han har alltid varit extremt känslig för just magsjuka. Han somnade framför tvn i en myshög på golvet och vid niotiden hör jag ett hulk [jag låg i soffan och läste] och stackarn hade kräkts i sömnen, med hela fejan i det hela. Fick typ välta upp han, samla ihop allt och skuffa in täcke, kuddar, barn i duschen. Sen tog jag fram stora flaskan yt-sprit och ställde handspriten strategiskt mellan badrum och vardagsrum. Spritade allt hysteriskt.

Jag hade planerat och verkligen sett framemot att ha mina två syskonbarn hos oss i helgen. den gubben gick inte. Riktigt besviken då jag köpt varmkorv och bröd, planerat ett tripp till pulkabacken, köpt pepparkaksdeg som pyssel och plockat och fixat hemma extra fint.

Skit oxå, himla magsjuka! Hatar att ringa och "vabba" Som tur är hittade nog syster min en annan barnvakt för hon och sambon kom iväg på sitt ståhej ändå. Kan ändå inte låta bli att få lite dåligt samvete.

Hur som helst känner jag mig ovanligt ostressad såhär en vecka innan jul. idag ska vi in till olmed och fixa sambons ortos, ev beställa en ny då den han har i kolfiber är lite väl hård. Ingen fördel då man busar med en 4 åring. Den förra innan sista operationen var i läder och lagom hård". Idag hade varit ett ypperligt tillfälle att handla lite klappar till lilla herrn då han ska till dagis. dock är det fortfarande 3 dagar till barnbidrag och jag är pank. Totalt.

Det får bli tunnbrödrulle till middag. Hepp alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons