Annons

30 november 2011

En egen plats för papmaché

En månad kvar till tillträdde i nya huset och jag känner mig fortfarande lugn. Jag tror att jag har koll på läget. Kan hända att jag litar alltför blint på min goda tur men det känns bra att tänka:"-Allting går att lösa"

Som sagt så var det med ett mindre isberg i magen vi för 1 månad sen skrev under köpekontraktet på huset i Stora Vika utan att ens påbörjat försäljningen av vårt gamla hus (jag kan faktiskt kalla det vårt gamla för det är i princip sålt) Vi fick ett datum för fotografering, renoverade klart hela huset på en och en halv vecka, besiktning, la ut huset på nätet, 2 visningar över förväntan, budgiving, ännu en besiktingsman om avfärdade en del problem som den fösta påvisade, budgivning igen och på en onsdag exakt 4 veckor efter att mäklaren diskuterade acceptpriset med mig i mitt gamla kök över en kaffe skrev den nya ägaren under köpekontraktet. Alla glada nöjda. Sjukt att det gick så fort. Vi var beredda på att hyra ut om vi inte fick det sålt med tanke på hur fastighetsmarknaden ser ut.

Känns underligt att inte ha någonting som måste göras, att bara kunna koppla av och tänka på det nya. Jätteskönt men konstigt. Vi har 3 veckor på oss att flytta dessutom. Ingen stress att baxa ut allt och flytta hela lasset på en dag för att stressa till det gamla och städa.

Min syster frågade vilket förmål i vårt nuvarande hem som jag redan placerat i tanken i mitt nya hem och då visste jag inte riktigt men idag vet jag. Dessa två ska få ett eget rum. Jag tänkte att det fjärde sovrummet innanför badrummet/relaxen ska få bli ett Pysselrum med plats för allt från pennor, penslar, kritor, till symaskinen och mina tomatbebisar i vår. Jag ser verkligen framemot att få inreda detta rum med ett stort bord i mitten där man kan lämna sina alster när man tröttnat och komma tillbaks till dem så lusten faller på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons