Annons

20 oktober 2011

Var det någon som sa "Galenskap"?

Jag har startat en ny trend. Eller två rent av. Den ena är att gå upp jättetidigt på morgonen med Adde och inte gå och lägga sig igen trots att man kan och att det utan tvekan vore sjukt skönt att skruva ner sig i den varma sängen igen. Nix, tar en kaffe och slår på datorn och slipper stressa resten av morgonen. Vuxenpoäng till mig. Den andra trenden är att spontanköpa hus. När vi köpte vårt nuvarande hus var vi på visning i 5 min utan att ha titta på några andra hus alls. Vi hade inget lånelöfte, vi hade inte alls tänkt att köpa hus. Varför vi gick på visning minns jag inte ens idag.

Hur som helst, nu gör vi samma sak igen. Vi hade inte planerat sälja nu, ännu mindre köpa. Visst har det varit ett mål att göra klart huset och sedan flytta men vi har sjukt mycket kvar att göra så egentligen borde en försäljning vara omöjlig. Man kan helt enkelt egentligen inte på en och en halv vecka: Dra ventilation på 180 kvm, Måla barnrum tvättstuga pannrum toalett mellanhall [golv väggar tak], sätta innerväggar med reglar [luftspalt] i matrum gipsa måla, lägga laminat i sovrum [med en dubbelsäng kvar i rummet] måla alla dörrar nere Byta handtag på alla dörrar nere Byta dörr och karm till sovrummet Sätta innertak i mellanhall och toalett. [pjuuu var det allt?] men nästa måndag kommer fotografen och då ska allt vara klart! Jag ska hinna städa och homestyla lite oxå. Huset läggs ut den 1 november mina vänner. Jag ska jobba hela helgen. Tur att en arme kommer på lördag och rockar loss hemma hos oss [rim] Jag ska laga linssoppa!

I helgen [läs idag] kommer goda vänner från norr och det ser jag framemot men de stackarna kommer kliva in i ett crescendo [musikaliskt uttryck för tilltagande (ljud-)styrka] eller lika med kaos. Hoppas de gillar att måla. ;Þ

Nå idag är jag ledig och jag tänkte förfriska min tillvaro med att måla klart tvättstugan så att jag kan tvätta vilket jag inte gjort nu på 4 dagar och jag var bokstavligen tvungen att brotta mig förbi tvättkorgen med berget av tvätt ovanpå som blockerade min sida av sängen nu här på morgonkvisten. Så idag ska jag faktiskt ägna mig åt mina två favoritsysslor: Måla och tvätta kläder.

Hepp! Dags att sätta igång!
Jag vet klockan är bara 6:22, jag måste vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons