Annons

17 september 2010

Should I stay or should I go?

Natt har jag drömt konstiga drömmar igen, jag tror att min hjärna börjar bli stressad igen. jag hade ju en plan att vila min stackars skalle i höst och ta det lugnt. När jag i somras skulle handla BBQ-sås och toapapper (inget annat, endast detta!!) och var tvungen att ringa hem till Adde 4 gånger för att fråga vad det var jag skulle handla börjar man ana oråd. Det sista jag vill just nu (eller någonsin...) är att bli utbränd. Hur som helst så drömde jag att folket på SÖS var helkonstiga och min handledare skittaskig och typ börjar med att peka ut mig och förlöjliga mig. När jag väl kom tillbaka till jobbet bland mina arbetskamrater som jag älskar, de bästa i världen vände de ryggen till och tyckte att det var rätt åt mig, eller att ja jo sånt får man ta när man har praktik. Jättejobbigt och den bekanta gamla mobbingkänslan hänger fortfarande kvar efter nattens rysare. Så nu känner jag mig varken peppad inför praktiken eller att gå till jobbet idag.

Eller jo, jag vill visst gå till jobbet idag. Det är min sista helg innan praktiken och fredagkvällen igår var jättemysig och allt gick så himla bra. Ett perfekt arbetspass helt enkelt. För även om själva jobbet är tungt är mina vänner (tror jag iallafall) på jobbet helt underbara och vi tar oss igenom allt med skratt och god humor. Jag är så kluven inför vad jag ska göra när vikariatet går ut. Jag tror att det är det som ger mig mardrömmar. Jag är helt enkelt orolig för att jag ska göra ett val jag kommer att ångra. Jag blir galen. Jag måste sluta tänka så mycket.

Så nu på förmiddagen ska jag njuta lite i trädgården. En jättestor kartong från Horto Green stog nämligen och strålade på farstutrappen igår när vi kom från Farsta. Dagliljor i massvis. Gräva rabatter, dricka kaffe och beundra hösten vackra skådespel med virvlande färgglada blad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons