Annons

26 september 2010

Samma gamla tjat.....

"Borde inte du plugga?" Jo verkligen men nu har jag suttit sedan halv åtta i morse (dagen har nu hunnit bli dax för middag) och knapprat på mitt arbete som tro det eller ej blir riktigt j*vla bra. Kände mig extra smart då jag kom på att blodpropp kunde vara ett symptom på aktiv cancer. Jag visste att det fanns något klur inbakat i uppgiften. Hur som helst så börjar jag känna mig lite insnurrad i alla olika blodprov som finns, Hb, CRP, blodstatus, P-glukos osv osv så jag behöver en välförjänt paus att använda min hjärna på annat håll, det vill säga här i bloggen. Eller kanske rättare sagt tömma hjärnan.

Halva veckan har gått åt till att plugga (brukar blir så när man skjuter saker framför sig) andra halvan till att fundera över praktiken. Man kan väl säga att jag är en smula nervös. Jag hittar ju till själva Södersjukhuset men sen ska man hitta rätt avdelning, vilket ska vara Intersivvård/anestisi.

Schemat jag fått är ett kapitel för sig. Visserligen är det heltid med 148 timmar totalt, fast det är lite mycket med start måndagmorgon kl 7:00 till 16:00 (vilket innebär att jag måste ta första tåget från Ösmo 05:15.. Hurra!) och sedan tisdagkväll 13:00 -21:30, onsdagkväll + friskvård 12:00- 21:30, ledig två dar sen ska jag infinna mig lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag veckan därefter. Det kallar jag heltid. Jag följer min handledares schema och som sagt det är lite mycket med 7 dagar (Finns det inte regler för sånt? Jag har för mig att man inte får arbeta mer än 6 dagar innan man MÅSTE ha sin veckovila?) i rad men klarar hon det så klarar väl jag det.

Hipp hurra för att jag lagade en extra form lasange igår för idag orkar mamma minnsan inte laga någon mat!

Antar att ni lär kunna läsa ett inlägg imorgon kväll om hur den första rysande dagen gick. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons