Annons

9 juli 2009

Vad gör man när det regnar?

Jag tänkte att jag lite kvickt här skulle dela med mig av vad jag sysslar med just nu. Det regnar ju som om väderguden vore bedragen och jag har spenderat senaste veckan inomhus. I vår hall. Ett helvetiskt projekt. Det började med att vi tänkte att vi skulle måla om dels för att babyljusblå är ganska gräsligt och för att det var miljoner hål och mystiska solfläckar. Ni vet när något har hängt alldelles förlänge på vägen så att det är en annan färg bakom. Vadå förnya sig och möblera om...?

Nu verkar det iallafall som att vi börjar se slutet på att slit. Det är tydligt att en relativt okunnig person har bott i detta stackars hus, och det gör väl ioförsig ingenting men Adde mer eller mindre sliter sitt hår (bildligt talat med tanke på att han är rakad) för varje nytt fusk han upptäcker. Sen kanske det inte är så smart att ge sig på att bredspackla ett rum ca 20 kvm stort med tusen vinklar och dörrar som dessutom är beklätt med väv. Det som är att bre ett gigantisk knäckebröd, falurut.

Vi hade tänkt oss en varm grå. Det blev en galen brun fondvägg i tapet med stora turkosa/guldfärgade blommor som ska campa i vår hall tillsammans med en brun-mjukost-rosa. Jag vet det låter helt psykat men vi får väl hoppas att det blir snyggt. Just nu känns det lyckat men det återstår att se.

Vi har spacklat, slipat, målat, spacklat igen, slipat, målat, lagt latex, målat och senast i går spacklade jag igen där man ser att vi har missat. Så idag ska jag slipa och måla!


Här är hallen innan





Här har vi kommit en bit



Men hur målar man en i en trappa när takhöjden är nästan 3 m?


Den vackra fondtapeten


Här målar jag för fjärde gången

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons