Annons

20 juli 2009

En helg fylld missförstånd och Skansen!

Efter en helg av tjafs och gnabb i vårt hus om allt och inget (mesta dels om vilka träd som ska huggas ner och om disken) är det äntligen måndag och vi är sams igen. Eller igen, vi är alltid sams men vi tycker så olika och ingen utav oss vill ge sig. Oftast slutar det med att jag egentligen inte bryr mig, kanske rättare sagt att jag är bättre på att kompromissa och att Adde egentligen bara ville tjafsa lite för att han tycker att det är så förbaskat roligt att diskutera. Speciellt med mig. Så i slutändan får jag som jag vill. Oftast.

Vi talar olika språk oxå. Uppenbarligen. Jag trodde att han var sur på mig för att jag inte städat köket men han var egentligen arg för att jag inte bad honom om hjälp och lämnade allt utan att säga något. Jag hade tänkt städa när jag kom hem. Han hade haft jättetråkigt hela dagen och blev faktiskt ledsen när jag kom hem och berättade att det inte alls var någon familjefest hos Björn och Fiffi på söndagen utan bara en mysig middag med barnen. Adde är lite allergisk mot svärföräldrar och fika med släktingar och sånt. Jag trodde att han hade fattat att vi blivit bjudna på middag. Vi lär oss aldrig. Helt värdelösa på att kommunicera. Nu tror han att mina vänner tror att han är en skitstövel som blev arg på mig för att jag inte städat köket. Tänk så tokigt det kan bli. Säg inte att jag har sagt nåt. Jag blir så kär. Min sambo är så underbar.

Jag hade iallafall en urmysig heldag på Skansen med Josefine och barnen på söndagen. Vi hittade en massa skojiga apor, ormar och krokodiler. Vi klappade getter (och mördarspindlar!) och Wilja blev utskälld av en rödhårig snorunge inne hos lemurerna. "-Han e arg på mig, å jag vet inte varför.." Underbara unge! Efter en härlig, nästan regnfri dag bland alla vackra gamla hus och söta djur kom vi hem till en grymt god middag och tårta! Jag tog tåget hem vid kvart över åtta och en timme senare var jag framme i Ösmo. Väl hemma diskuterade jag och min sambo lite, kom fram till att vi misslyckats med kommunikationen som vanligt sen hyrde vi film och käkade te med mackor. En perfekt dag helt enkelt.




Toksöt liten sak



Wilja var pigg och glad hela dagen


Klappade getter...



...och mördarspindlar.. (jag svimmade här typ..)




Emil lånar mina solglasögon



På väg hem totalkrashar två frön


2 kommentarer:

  1. En flott blogg, denne kommer jeg til å følge :)

    SvaraRadera
  2. haha sista bilden ligger som skrivbordsbakgrund nu! hälsa adde att han är jätte välkommen nästa gång och att vi inte är så galna i släktkalas heller!

    SvaraRadera

Annons