Annons

15 september 2014

Valhysteri på sociala medier och barn som förgriper sig på barn

Idag har varit en i synnerhet tung dag på jobbet. Jag kan av olika skäl inte gå in på några detaljer då jag arbetar i skolan och har tystnadsplikt dock kan jag säga att jag grät i bilen på väg hem. Inte för att jag själv blivit utsatt på något sätt och ingen har dött eller så. Jag grät för att barn kan vara så elaka mot varandra och det är en vidrig värld vi lever i där barn blir utsatta och utsätter varandra.

I morgon lär bli en lika tung dag på jobbet. Tur att jag har köket i vardagsrummet och slipdamm  Ö V E R A L L T. Det är ju så skönt att komma hem efter en lång arbetsdag :) #ironi

Inte blir det skojigare av att jag inte kan låta bli att kommentera olika trådar i sociala medier kring valet 2014. Jag skulle verkligen behöva vräka ur mig exakt hur kränkt jag känner mig över att för mig okända vänners vänner kallar mig känslolös och egoistisk som inte röstat för en rödgrön regering. Hjärtlös och osolidarisk. Naiv och nästintill korkad. Typ dumförklarad.

AAAAAHHHRRGGGGGGGGGG  

Nu blev jag arg igen. Av att bara tänka på det. Andas.

När jag lugnat ner mig ska jag reda ut vad jag menar rent demokratiskt och förklara varför jag röstar blått och varför den nya "regeringen" om det nu blir någon i huvudtaget, skrämmer mig. På riktigt skrämmer mig.

Det lär bli en mindre c-uppsats.

Sen kan alla ni okända vänners vänner få dumförklara mig hur mycket ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons