Annons

3 september 2014

Taggad

Det är all-in i köket just nu kan jag säga. Alla tapeter är nere, glasskåpet är nerpackat och ska tillbaka till svärföräldrarna (tack för lånet), spacklet flödar!

Nu i veckan ska nya köksfläkten komma, vi var på byggvaruhuset igår och köpte magneter till skåpen, mera spackel, nya kaklet, lite småkrams och en ny brevlåda ;)

Grannarna råkade ju backa ner den vi har nu, de lyckades lappa ihop den hyfsat måste jag säga men den har ju sett rätt vissen ut ett tag ändå så....

Första intrycket ni vet ;) Vi kan ju inte fixa muren, och trappan snyggt och låta en sne, avflagad brevlåda spegla insidan av vårt hus liksom.

Jag har köpt hundra penslar, minst. Jag ska måla lister och fönsterkarmarna tänkte jag, innan de nya handtagen kommer upp :) Kökshyllan ovanför fläkten ska målas ett lager till. Grymt mycket snyggare blev den i vitt kan jag säga. man blir ju lite trött på sig själv som inte tagit tag i sådana här saker tidigare för det känns ju redan nu mycket fräschare.

Känns så pepp att rusta upp huset även om vi inte ska bo kvar i all evighet. Vi har dock demokratiskt bestämt att vi ska få huset klart i säljbart skick tills i vår. Vi satte 1 april som launch-date. Lagom till påskliljorna ;) Jag har köpt ett 100-pack, det borde ge lite wow-faktor.

I morgon har vi möte med banken för att se över våra lån och vilket typ av utrymme vi har att röra oss med. pepp pepp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons