Annons

29 maj 2012

Hoppsan Kerstin!

Jag var bara tvungen att föreviga min realitycheck idag på jobbet när jag skulle loggat ut från mitt sista vardagskvällspass råkar kika en extra gång i helkroppsspegeln som hänger vid loggen.

SHIT säger jag bara.

Jag har 4 pass kvar till semester och sen har jag sökt graviditetspenning. Visst har det börjat bli lite trånhgt och bökigt att jobba men jag har nog inte riktigt fattat hur pass gravid jag är. Jag har liksom inte riktigt vågat tänka att det faktiskt ska bli en liten till i vår familj och att den ska ut om drygt två och en halv månad. Men då kommer vi till nästa intressanta fråga: Hur fan kommer jag se ut i augusti om jag ser ut såhär i vecka 27. Oh Lord. Jag var inte ens i närheten av såhär badbolls-gravid med Desmond.

Vad ska jag ha på mig? Jag har svårt att hitta något nu som inte sitter knasigt och trycker någonstans så att jag får sammandragningar. I princip alla mina underkläder känns som dockkläder i mitt nuvarande tillstånd.

Trots min ringa storlek har jag gått upp endast 5 kg. [Ursäkta, hur tjock var jag innan egentligen!?] Jag gick ner först, 6 kg. Gick upp tillbaka 6 kg. Vägde in mig i vecka 10 på 67 pannor sen gick jag upp sakta sakta sakta upp till 73 i vecka 25 och nu har jag gått ner igen. I morse stog vågen på 71,1kg. Jag blir livrädd då jag tänker på att jag kommer expoldera i vikt sista månaderna. Med risk för att verka hemskt självisk men mina 17 kg med Desmond tog j*vligt lång tid att banta bort. Den resan är jag inte ett dugg sugen på att göra om.

Jag tycker själv att jag äter skapligt bra. Alltså frulle, lunch [så ofta jag kan varm, gärna soppa men annars ett lass mackor] och middag. Äter jag för sent får jag halsbrännan från helvetet. Samma med kaffe. Inget gott efter kl 20 då blir det knapra garviscon för hela slanten.

Med Desmond frossade jag i frukt. Det gör jag inte nu. Frukt är skittrist. Jag kan tänka mig gurka och lingongrova är gott. Ost. Majs i alla former och filmjölk med russin. Fisk går bra men alla typer av kött, köttfärs, kyckling, grillat you name it går inte. Sushi. ÅÅåå jag vill äta sushi. jag kan bli sugen på ingefära och aloe vera. Ni vet den där drycken med aloe vera. Sjukt god. Soppa  går alltid hem. jag har förköpt mig på burksoppor, särskillt de från Viktväktarna. Jag vet att man inte ska banta när man väntar barn och det gör jag inte men dessa soppor är så himla goda och de är perfekta att ha på jobbet. Bus-snabba att värma på och perfekt med en käckemacka till. Dessutom får man två för 30 pix på kvantum. Taget.

Så på det hela taget mår jag prima ballerina och skulle nog inte tänka så mycket på att jag är jättegravid om det inte vore för sammandragningarna, halsbrännan, den breakdansande jättebananen på insidan som hänger knäväck i mina ribs och såklart helkroppspegeln på jobbet.

 
: Þ


2 kommentarer:

  1. En fruktansvärt fin badbollsgravid tjej iallafall! <3

    SvaraRadera
  2. Även om jag är super nöjd med mina två troll och inte har nån tanke på att skaffa ett tredje så känns tanken att inte få vara gravid igen lite trist...Du har super fin mage, även om den är stor :)

    SvaraRadera

Annons