Annons

21 januari 2011

Lyckorus och lite skutt

Det sköna ljudet av När det äntligen är över - Melissa Horn gungar ur mina högtalare och jag njuter till max av att ha tagit emot min belöning för senaste årets hårda slit. Min usk-nål. Att jag fick högre lön oxå är inte lika intressant men likväl en trevlig belöning för all tid jag lagt ner. Eller rättare sagt stulit från lusten och viljan att göra roligare saker än att skriva om alla förbannade paragrafer som rör vårdarbetet. Räcker det inte med att man är en god lyssnare, hängiven omvårdare som tycker om andra människor? Men hur som helst här är den nu, den berömda:

Jag hade nog gärna velat ha en rosa men denna är riktigt fin!

Jag fick även mina betyg som kanske inte är superbra från termin 2 men sista rycket nu på slutet kämpade jag upp mig och körde stenhårt. min praktik bidrog nog oxå mycket till att jag fått smak för vården, när man nu sett hur den verkligen är och vilken rolig arbetsplats den är. Jag var faktiskt tillbaka och traskade i kulverten häromdagen då jag hamnade på SÖS med jobbet. Det är en särskillt känsla när man känner igen sig, känner sig hemma. Jag trivs mycket bra på mitt nya jobb uppe på Regnbågen men jag vet vart jag är påväg. För att relatera till min nya bibel - Alkemisten så kan man säga att Regnbågen är min kristallaffär där jag först ska komma på idén att servera kunderna myntatea i kristallglasen innan jag drar ut i öknen och söker pyramiderna, som då mitt fall är BB-avdelningen på förhoppningsvis Södertälje men inte fasen tackar jag nej till SÖS. Fin utsikt, sjukhusbibliotek och fina lunchrum.

Min egen belöning till mig själv för att jag var så duktig och gick upp efter 3 timmars effektiv sömn, (jobbade 18 timmar igåroch idag blir det ju) hasade mig till skolan, drack en kaffe i plastmugg, mumsade en bit rulltårta och fick mina kuvert samt nål-ask under kramar från mina lärare var en underbart skön, tunn nougatfärgad kofta från Lindex. Jag har verkligen inte ett öre över men det var kärlek vid första ögonkastet och sen kunde jag inte motstå äppeltröjan på barnavdelningen som jag dreglat över hela hösten. Till min lycka var båda på rea och som att inte turen skulle ta slut där så kom jag på när jag stog i kassan att jag fått ett klubb-mess dan innan med 1/2 priset på alla reavaror. Tackar, man tackar!




15 kr



70kr

"När du verkligen vill någonting verkar hela universum för att du ska få din önskan uppfylld"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons