Annons

7 oktober 2009

Kan man verkligen längta så efter att gå till skolan?

Höjdpunkten på veckan är torsdag förmiddag. Jag tar tåget kvart i åtta, sminkad och snygg efter att ha legat från runt 5 på morgonen och vänt och vridit mig för att jag är orolig att försova mig, gått upp innan klockan ringer, unnat mig en barnfri dusch (annars har jag alltid Desmond nere runt benen som med eller utan kläder klättrar in och SKA vara med), slevat i mig lite fil med svartvinbärsmak, och njuit av att ha en anledning sminka mig. Jag tar mig tid att läsa Metro på tåget och när jag kliver av i Nynäs tar jag en City att gotta mig med på rasten. Jag tar god tid på mig att i den friska morgonluften att promenera upp till sjukhuset och från fiket i entrén köper jag en kaffe för en sportstyver + en expressen med veckans upplaga av nationalencyklopedin. Uppe på NKC tar jag plats i sal X17 längst fram, som ni vet så är jag och mina linser är inte alltid överens. Idag skulle jag ha njutit av 4 timmars Medicinsk grundkurs men som ni säkert förstår så blev det inte så. Till min stora sorg. Min sambo har migrän och alla barnvakter i världen har annat för sig just idag. Vi hade ordnat så att det skulle funka idag, trots att jag vänt på varje stock och sten, frågat alla tomtar jag känner. Farmor kommer efter jobbet och tar över så det skulle ha blivit endast 3 1/2 timme för Adde med sin gipsade arm. Be en bön att barnet inte bajsar! Men så under natten kom migränen och nu är det ingen idé att ens tänka på att gå till skolan. Dock måste jag ändå gå och jobba i eftermiddag för det har jag tackat ja till. Inte för att jag egentligen tycker att det är jobbigt eller så jag trivs oförskämt bra på jobbet, längtar faktiskt. Så Desmond får en helkväll hos Farmor och Farfar. Jag har bestämt att jag ska genomföra två projekt idag: Nr 1 - Plantera rosorna. Nr 2 - Skriva klart delkurs 1 +2 i Vår och Omsorg. Ikväll får jag helt enkelt inte somna när jag nattar lillgryn. Jag ska kedja fast mig själv i fotöljen med böckerna. Eftersom vi inte har haft råd att köpa de nya bänkskivorna till datarummet finns det ingen plats för mig där så jag har hamnat i vardagsrummet men det funkar faktiskt riktigt bra ändå! Man kan tända en skön brasa, dra igång nån b-film som sällskap, enda kluriga är att hålla sig borta från bloggar, facebook och allt annat skojigt på nätet. men som sagt nu ska jag plantera rosor först!


Min lilla plugghörna

2 kommentarer:

Annons