Annons

19 februari 2009

Shoppiiiing!

Nu har vi uppdaterat hela bebis-möblemanget! Vad löjlig man är men nano-prutt växer och är numera mini-prutt. Det vill säga, han växte bokstavligen ur korgen, trots att BVC-tanten tycker att han väger lite väl lite. Lång är han iallafall, hela 64 cm, inte illa pinkat tycker jag att växa en hel dm på tre månader, gör det själv du tant! Hur som helst så var det nu dax att köpa den berömda spjällsängen. Hela lördagsmorgonen gick åt att handla upp hela IKEAs barnavdelning. Spjällsängen blev en söt liten sak i antikbets med lite nya fina lakan till och ett täcke som passar. Den tar lite större plats än vad korgen gjorde..


En tjusig liten sängmobil fick oxå hoppa ner i påsen hem...


Det är ju bara två veckor kvar tills vi ska börja smakportionerna och då måste man ju ha lite matprylar, halklappar och naturligtvis en barnmatstol!



Det kliar i mina fingrar att få börja leka med alla söta tallrikar, skedar och skojiga burkar..


Resten av hela helgen har jag studsat runt och lyckligt pillat på alla nya fina babysaker. Desmond var glad, han fick sin baby-ö påfylld med en massa roliga saker att bita/smaka på!



Bland annat denna mumsiga kroko-raff som numer går under namnet Dolly.

Ris och Rosor till IKEA men deras barnprylar är faktiskt riktigt bra. Billiga om inte annat. Mycket är visserligen i plast med de glada färgerna kan man inte missa och det gillar vi. Så mycket färg som möjligt! Klara, härliga färger! Sen växer de ju ändå upp och ska ha allt i svart så det är bara att passa på!

Nu ska jag hugga tag i papprena från F-kassan. Ny begäran ska in, hej och hå. Turligt nog får jag en ny spis i eftermiddag som en liten belöning såhär i vardagsbestyren. Det tackar vi Nynäshamnsbostäder för! Jag ser verkligen framemot att få laga mat på en spis ikväll som inte lutar och håller rätt tempratur! Hallelulja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons