Annons

10 september 2008

Sova sova säng säng säng...

Hur ska jag orka? Jag är så fruktansvärt trött. Jag vill bara ligga i sängen. Jobba, resa så långt kommunallt varje dag och fixa hemma och inte få sova på nätterna? Jag har inte sovit en hel natt på snart två veckor. Jag blir tokig!!! Dock är inte allt bebisen fel, man kan faktiskt inte skylla allt på stackars liten han. Men mycket!! Dels så gör allt extra blod i kroppen mig dö-varm så jag svettas som en asfaltsläggare. Byter lakan varannan kväll.... jag har börjat sova på en handduk och utan täcke men då börjar man frysa efter ett tag. Vi har både fläkt och helt öppet fönster. Dock måste vi då ha sovrumsdörren stängd för annars klättrar våra katt-apor ut på fönsterbrädet. Dessutom plågar krampen mig natt efter natt. Runt kl 3 måste jag rull/åla mig ur sängen och sträcka ut benen genom att studsa runt lite. Därtill har jag börjat samla halva Östersjön i kroppen varje natt. Fötterna och framför allt fingrarna svullnar upp och värker, bultar som om någon snörat rep runt armarna. Även fast klockan nu är snart tolv har det ännu inte släppt. Jag kan inte böja fingrarna ordentligt. Känns som man har ett paket dennis-korv på varje hand. Hemskt!

Som om inte det vore nog har vi ett katt-inferno utanför sovrumsdörren varje natt. Brorsan är stympad och grinig. Vi kasterade honom igår. Tyvärr är Kompis (katt-tjejen) tvärtom galet glad och kåt. Hon studsar och skuttar runt som en liten ekorre i lägenheten och försöker få Brorsan att sätta på henne men som sagt han har inga bollar kvar och är allmänt dyster och besviken på oss. Stup i kvarten är jag tvungen att gå ut och kolla vad Kompis pysslar med. Ni anar inte vad en kåt katthona kan hitta på. I natt har hon gjort konfetti av inte mindre än två toarullar, badat i toastolen, täckt hela toagolvet med kattsand, busat och rullat sig i linneskåpet (jag FATTAR inte hur hon får upp det!!) rivit ner min skrapbooking från köksbordet, smakat lite på hushållsrullen när hon ändå var i farten, totalt tuggat sönder en av mina krukväxter och haft ner den krukan med jord och allt i soffan, och sist men inte minst vält ner en hel hylla med pocketböcker. Allt detta på EN natt. Och varje gång man kommer ut efter att hört braket eller rifsandet så sitter hon någon helt annanstans och ser hur oskyldig söt ut som helst. Eller så rävsover hon i tvättkorgen.

När man sedan lyckats släpa sig till jobbet möter man efter BARA en dags frånvaro att det första man måste göra är att tömma diskmaskinen, fylla på med allt som nördarna staplat upp i diskhon, torka av kaffemaskinen och göra en totalrengöring av den innan man ens kan tänka tanken att ta sig en morgonkaffe. Verkligen inte mitt jobb men jag klarar inte av att se skiten. Allt så många på samma arbetsplats kan vara så sanslöst skräpiga. Jag ska byta jobb. Haha men nu är det bara 4 veckor kvar tralala!

Huuugha... nu måste jag gå och umgås med min bästis i fikarummet. Fröken Ikea-soffa. Sammmmmmmandraaaagning!! aaahhr....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons