Annons

22 september 2008

Gravida vecka 34!

Hej och hå back to work idag är det måndag och min arbetsvecka kommer att bli massiv. Jag arbetar endast idag. Cirkus 8 timmar. Men jag jobbade hela helgen så det jämnar ut sig. Sydde de förbaskade gardinerna till kontoret. Ikeas i särklass fulaste tyg! Tjockt och eländigt! Dock ska jag göra skojiga saker idag! 150 st inbjudningar ska ut till företagets invigningsfest! Jättefina chokladbruna glittriga kuvert och specialtryckta kort. Jag ska skriva alla adresserna för hand. Tror optimistiskt sett inte att jag hinner med alla idag men jag ska göra ett gott försök.

Resten av veckan är fullbokad med skoj! På tisdag, alltså imorgon ska vi på föräldrakurs 8.00 till 12.00, efter det ska jag gulla med Tule i studion medan Ankan (syrran) jobbar. På onsdag är det föräldrakurs igen 8.00 till 12.00 efter det ska jag och adde mysa hela dagen. På torsdag är jag tillbaka i studion igen och passar lilla Tulesson. Fredag blir det Babyland på morgonen med svärmor, vi ska köpa täcke och kudde till den underbart fina korgen (Adde tyckte att det verkade lite överdrivet, "räcker det inte med filt?") och städa/fixa på kvällen inför lördag då det blir babyshower/tjejmiddag!

Jag måste försöka klämma in systemet någon gång.. lönen kommer på torsdag. Det får bli fredag eftermiddag.

På Babyshowern lagar Ankan huvudrätt, det blir en mumsig saffrans-soppa med skaldjur och aioli, vitlöksbröd till tror jag och lite vitt för den som vill. Efterrätt blir mina proffsiga pannacotta med vit choklad och passionsfrukt. Mmm det blir bra det. Jag ska köpa lösgodis oxå tänkte jag och alkoholfri cider till lilla gravida mig. Jag funtar på om man ska be ankan ta med sig nått sällskaps-spel. Jag vill inte ha en massa fåniga lekar. Jag vet att man ska ha sånt men jag tycker det känns löjligt. Jag vill ju bara bjuda över mina kära vänner så jag hinner se dem innan jag blir bebis-upptagen.

Jag måste köpa chaithe oxå.

Två veckor kvar till nionde månaden. HJÄLP!!!

Nu är alla organ färdiga, det är bara lungorna som behöver mer tid att mogna för att lättare kunna gå över till att från h20 till att andas luft. 200g i veckan ska han växa. Förövrigt har jag nu gått upp sammanlagt 15 kg! Inte vet jag var de sitter men detta är faktum. Adde bara ler när han ser mig. Jag går in i saker hela tiden. Man fattar liksom inte att man har nåt på framsidan som slår i när man går för nära. Ändå tror ingen mig när jag säger att jag har gått över 8 månader. Folk reser sig inte ens på bussen. Inte så kul att behöva stå upp med extra 15 kg men skönt att inte få några bristningar. Än. Eller jo, på rattarna såklart. Men de försvinner, det gör dock inte dem man får runt magen. Vi håller tummarna att jag slipper.

Nu måste jag kolla min mail efter adresslistan. Jobb jobb jobb!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons