Annons

24 mars 2017

Insikt

Att växa upp med odiagnostiserad ADHD kan få förödande effekter i vuxenlivet. Vuxna med ADHD 
har ofta en negativ uppfattning om sig själva, att de är ”lata”, ”dumma” eller till och med ”tokiga”. 
Rätt diagnos och effektiv behandling kan hjälpa till att stärka självkänslan,
 förbättra arbetsprestationer och färdigheter, studieprestationer och sociala relationer.
För vissa innebär identifieringen av ADHD, och förståelsen som följer efter en utredning,
en möjlighet att läka, få perspektiv på svårigheter och en bättre förståelse för orsakerna till en rad 
livslånga symptom."
Okej jag erkänner. Det är en BIG DEAL för mig att 34 år gammal få gå vidare till steg två i 
basutredningen för ADHD.Det var ett mycket givande samtal med psykologen som ska hjälpa mig med 
ett utlåtande. En timme och 40 minuter av konstant skratt.
"Du får ursäkta mig att jag skrattar men jag har aldrig träffat någon som är som du... på ett bra sätt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons