Annons

21 mars 2016

Naglar till den stora dagen?

Man kan ju lätt få uppfattning om mig att jag inte bryr mig så mycket om hur jag ser ut. Särskilt nu när jag är föräldrarledig. Jag har typ bott i haremsbyxor och knut i håret det senaste året men låt er inte luras. Jag är nog fåfängare än jag ger sken av. Jag satt med budgeten för bröllopet och insåg snabbt att naglar är ett måste för mig och det är satans dyrt om man ska gå till någon och få det gjort.

Dessutom slog det mig att oavsett vem jag går till, hur duktig hon än är kommer jag garanterat att hitta saker jag skulle ha gjort bättre. Jag är ju som bekant utbildad nagelteknolog även om jag inte jobbar med det idag. Jag har en hel flyttkartong i förrådet med mina gamla grejer. Dock saknas det en massa komponenter och jag har bara inte pallat gå igenom allt.

Jag googlade lite på startkit och det kostar ju i princip lika mycket som ett besök hos en nagelteknolog. Vilket i sig är helt i sin ordning då det kostar för den som jobbar med naglar att hålla lokal, material, skatt, försäkring. bokföring osv osv. Det säger jag verkligen inget om men det känns skevt då jag har kunskapen själv och skulle kunna göra mina perfekta brudnaglar själv liksom :)

När vårt bröllopskonto växer sig lite fetare ska jag beställa hem ett startkit och leka loss lite!

Hittade en massa trevliga videos på youtube med tips på dekorationer av olika slag. Det blir givetvis blommor, glitter och kristaller! Älskar sånt!

10711475_883178665025875_1243949612_n


Det finns ju hur mycket som helst på pinterest!

1 kommentar:

  1. Wow! Så snygga naglar! Och att du kan fixa det själv med ett startkit är ju super! Själv sitter jag här med kortklippta naglar, om jag har de längre går de av i alla blöjbyten. :-)

    SvaraRadera

Annons