Annons

10 november 2015

The magic in thinking BIG

Vissa människor bara har det. De flesta utav dem vet inte ens om det. Det är inte en egenskap utan snarare en kombination av förmågor som får dem att sticka ut och lyckas med allt de tar i.

Man blir inte lycklig av att lyckas men är man lycklig så lyckas man. Alla företagsamma människor kan göra sig en förmögenhet om man spelar sina kort väl. Det vet vi alla. Det är inget konstigt. Det finns till och med böcker för sådant men det är bara ett fåtal av alla "lyckade" personer som är lyckliga och som dessutom gör andra människor lyckliga.

Jag har äran att känna två sådana personer. Den ena är min syster. Jag har skrivit om henne förutom och om vilken effekt hon har på sin omgivning. Den andra är ganska ny i min tillvaro

Från praktiskt taget noll och ingenting har han byggt upp ett företag som omsätter miljoner. Ett företag som växer så det knakar. Ett företag som skapar jobb.

Du vet vem du är och du är grymt duktig på det du gör. Dessutom är du förbannat snäll, givmild och rolig också. Driven och engagerad. Den nivån av arbete du lägger ner för att få allt att fungera är av en annan värld. Trots att det ibland känns tungt, svårt och att allt kör ihop sig så kämpar du på.

Jag vet att det kanske finns tvivel i bland men jag lovar dig att ditt hårda slit kommer att löna sig tre gånger falt. Jag vet det för att jag tror att du redan är genuint lycklig och din framgång egentligen bara är rent tidsfördriv. Du kör hela racet för att du kan. Inte för att du egentligen behöver det för att vara lycklig. 





Min kloka pappa [som också lyckats rätt bra i livet] sa till mig en gång att man kommer till en punkt där man måste välja om man vill fortsätta bära vattnet i hinkar eller om man är redo att bygga rörsystem att flytta vattnet i. Jag personligen gillar min hink, och att jag kan ställa den i från mig och ta en paus men jag uppskattar att det finns dem som väljer att bygga rör och allt arbete det kräver för det i sin tur ger mig möjlighet att fortsätta bära min hink och vara nöjd med det.

Tänkvärt mina vänner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons