Annons

9 februari 2012

PMS - Pitbull Min Syster

Började denna finfina dag [efter allt det där vanliga - väcka alla, fixa kaffe/välling, klä på alla, gå till dagis] med körlektion ute på Estö. Jag är exeptionellt dålig på krypkörning och att stanna i tid men växla [för att citera min körskolelärare] snabbt och mjukt det går galant! Jag tycker själv att jag kör för j*vla bra för att vara andra gången.

Adde ringde och berättade sammanbitet att han trillat ut på uppfarten och tagit i med handen. Inte bra. Jag som ska jobba hela helgen. Det blev till att ringa till jobbet och anmäla vabb.

Hepp, då fick jag vips 5 timmar att slå ihjäl. Handen på hjärtat: åka hem för att börja plocka, städa, fixa för att hålla sig sysselsatt var jag inte ett dugg sugen på. Ett rent infall fick mig att ringa syrran och kolla om hon var i studion och om jag kanske fick komma förbi och snacka skit. Förträfligt nog går min buss förbi Tungelsta så från studion kan jag ta bussen direkt hem. Taget.

Att unna sig en stund i min systers studio [Klockrena PMS Studio i Tungelsta] är som bomull för själen. Ren kvalitetstid. Jag önskar jag kunde vara i studion varje dag och bara sitta i den sametsröda soffan, dricka kaffe, lyssna till surret från tatueringsmaskinerna och bara beundra alla fina härliga lampor, krusiga blommor, fiskar samt den underbart rosa flamingon.

Träffade en supersöt nybliven mamma som öppenhjärtat delade med sig om sin brokiga IVF-graviditet och akuta förlossning. Åter igen skäms jag lite över hur lätt egentligen både min förra och nuvarande graviditet har varit. Visst, ischias, sammandragningar, kramp, foglossning, sanslöst illamående är aldrig roligt men som i hennes fall att bli gravis via IVF och sedan få havandeskapsförgiftning som slutar i vecka 32 med att hennes njurar och lever totalt lägger av och barnet måste ut akut prematur. Jag har det nog bra med min ischias.

Det bästa med besöket är att min syster gärna vill ha mitt barn som bonusbarn i helgen. Tack snälla underbara Gud, Buddha, Allah eller vem som nu än lyssnar för min underbara syster som oavkortat på stående fot löser min problem.

Älskar, ÄLSKAR den människan! Dessutom har jag hört att hon är en suverän låtsaskompis :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons