Annons

11 juli 2011

Borde men orkar inte

Idag är en trött dag. Vansinigt trött. Drog mig i sängen till kl 10 och tvingade upp mig själv till frukost efter en envist yougurt-tjatande tvååring. Mumsade på min hemmagjorda Lchf-musli och funderade på vad jag ska hitta på denna dag. Jag har en lång lista över saker som borde göras men de flesta av grejerna innebär att jag måste vara på nedervåningen. Jag målade klart första lagret i Harry-potterrummet (matkällare under trappen) igår. Det tog tre timmar och var gränslöst tålamodskrävande då ena väggen är i tegel och man måste "dutta" i färgen. Så jobbigt. Dessutom har dumskallen innan oss målat rummet mörkgrönt. Det behövs MÅNGA lager för att lyckas täcka 70 talet kan jag säga. Bara tanken på att "dutta" på tegelväggen får mig att vilja gå och lägga mig igen. Jag skulle behöva sortera bland grejerna från mamma oxå, ta upp det som ska till köket osv. Allt är varsamt inslaget i papper och handdukar så det orkar jag inte heller. Tvätta kläder behövs alltid men jag tänkte låta maskinen vila idag för jag orkar inte. Putsa det sista i pannrummet bakom vent.aggregatet gjorde jag igår, hur jag nu orkade det så det behöver jag inte göra. Jag kan heller inte måla där för jag måste vänta på att putsen torkar. Jag skulle verkligen behöva måla egentligen så att jag kan måla golven men näe, jag orkar inte. Inte nu. Kanske ikväll. Jag kanske ska sy lite? Eller vika tvätten (berget) ? Eller städa och damma sovrummet? Rensa bokhyllan? Ja! Det kan jag göra! Plocka med grejer är lagom anstängande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons