Annons

27 augusti 2008

En andra sväng till BB

Himla krångel hit och dit. Det är sjukt att man i princip måste vara sjukskriven för att ha tid att fixa alla papper till försäkringskassan. Jag har varit inne och pratat med F-kassan 4 gånger på två veckor. Jag HATAR statliga verk! Skatteverket, A-kassan och F-kassan, dö dödens död! Fast tanten på F-kassan idag hade iallafall en eller två fiskpinnar i paketet. Hon hängde med någelunda. Tre olika timanställningar, dock inom 240 dagars-ramen innebär löne-specar från alla tre och en varsin blankett till alla tre. Och allt måste vara klart och inne inom 1 vecka. Jag har just nu ingen aning om hur min föräldrapenning kommer se ut. Till råga på allt fick jag bara sjuklön på 25 %. Kul. Kuuuuuuul! Jag känner mig verkligen uppskattad på jobbet. Ironin flödar. Skit i det, hitta ett nytt, allt löser sig. Imorgon ska jag vara barnvakt till Tule. Min lilla bonusbebisgris. Jag blir alldeles lycklig när jag ser honom och inser att en likadan ligger i min mage! Fantastiskt! Bara tio veckor kvar! Vi var på BB i Södertälje igår för ultraljud, mäta livmodertappen. Typ dubbelkolla så att det inte har börjat förbereda sig redan vilket det inte hade gjort, allt så normalt ut och han ligger fint med huvudet neråt som han ska. Hoppas jag ändå får fortsätta vara sjukskriven. Jag vet inte hur jag ska kunna ens ta mig till jobbet som det känns nu. BB var så himla mysigt! Litet och lugnt. Sköna soffor och fika framdukat i köket. Jag hoppas verkligen att det kommer finnas plats för oss på Södertälje när det är dax. Alla förlossningsrum har egen stereo och ljus man kan tända, och egen dusch. Dessutom om man har tur kan man få ett rum med jacuzzi. Ahh, vad sägs om den va??


Inte illa med en sån balja när man ska in och föda!


Tvätt-monster-högen kallar. Den är trött på att ligga på golvet. Jag förstår den. Jag skulle inte heller inte vilja bli lämnad åt mitt öde i veckor. Inte ens om jag vore en tvätthög.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons